Dilluns divuit de maig
Bon dia a tots i a totes!
Aquí teniu la feineta per a fer al llarg d’aquesta setmana.
Heu de fer dues fitxes:
Fitxa 1: Exercicis de repàs de continguts treballats a la primera i a la segona
avaluació.
Fitxa 2: Preparar i fer el dictat.
Molt d’ ànim! Ho esteu fent molt bé. Sou uns campions i unes campiones.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FITXA 1: ACTIVITATS DE REPÀS
- Digues de quin tipus és cada oració: enunciativa, interrogativa, exclamativa o imperativa.
a) Carme, fes els deures.
b) N’Andreu ha aparcat davant del jardí.
c) Mirau les ovelles com pasturen!
d) Jaume, quina hora és?
e) El sol surt per l’est i es pon per l’oest.
2. Subratlla el subjecte d’aquestes oracions i encercla’n el nucli.
El ciclista va per la calçada.
Ha arrancat les fulles dels arbres el vent.
Na Joana i jo som d’Eivissa.
Tenen unes banyes grandíssimes els cérvols.
La festa de na Irene va ser molt divertida.
3. Fixa’t en l’exemple i escriu una oració amb cada estructura.
determinant possessiu + nom + adjectiu + verb + article + nom + adjectiu
La meva bicicleta nova té els radis brillants.
- det. demostratiu + nom + adjectiu + verb + article + nom + adjectiu
- article + nom + verb
4. Accentua les paraules que cal.
simpatica - piramide - llençol - ultim - facil - pesca - melo - camio - fisica -
sil·laba - matematiques - pastis - xampu - finestra - semafor - tunica -
caminet- antena - llagrima - carrer
5. Escriu davant de cada paraula l’article determinat o personal corresponent. Recorda que les paraules femenines que comencen per i, u, hi, hu àtones no s’apostrofen.
…. hora, …. Alba, …. huracà, …. olivera, …. Tomeu, …. alumnat, …. queixal
…. esquirol, …. Enric, …. universitat, …. illa, …. mirall, …. Irene, …. imatge,
…. humanitat, …. alumna, …. ungla, …. holandesa, …. hamburguesa
6. Completa les paraules amb les lletres o dígrafs proposats.
s - ss - c - ç : ma….apà, ….obra….ada, esfor…., re….ep….ioni….ta
….inema, can….oner, pa….ti….eria, velo….es
j - g - tj - tg : ….ardí, ….erani, ….irar, espon….es, pla….a, forma….e,
corre….a, ….eroglífic
r - rr - h : co….e….ència, ….o….ari, ….o….itzontal, ….osegador, ….ua,
….u….acà, maca….ons, a….i….
x - ix - tx - ig : ….ocolata, bu….aca, plan….a, despa…., cala….era,
esto…. bru….es, mare….
s - z : mú….ica, ….ebra, oa….i, re….um, ama….ona, col….ada, mu….eu
a - e : m….r….v….llos…., tr….b….ll….dor….s, ….str….ll….t….,
ll….ug….r…., k….r….t….c…., ….quip….tg….
7. Escriu:
- dues paraules compostes sense guionet:
- dues paraules compostes amb guionet:
- una paraula sinònima de cara:
- una paraula antònima de clar:
- un diminutiu i un augmentatiu de pastís:
- la xifra 38.725 amb lletres:
8. Escriu tres noms de cada classe.
- concrets:
- abstractes:
- individuals:
- col·lectius:
- comuns:
- propis:
———————————————————————————————
FITXA 2: QUAN / QUANT i TAN / TANT
RECORDA:
Quan/quant
S’escriu quan per indicar temps. Quan anirem al zoo?
S’escriu quant per indicar quantitat. Quan val aquest meló?
Tan/tant
S’escriu tan per fer comparacions. S’escriu davant un adjectiu.
En Pere és tan alt com el seu pare.
S’escriu tant quan no va seguit de cap adjectiu o va a final de frase.
Ara prepara aquest dictat. Fixa’t en totes les paraules i després fes que algú
t’ho dicti ( si no tens ningú que te pugui ajudar copia’l sense cap errada).
DICTAT
Saps quant val aquest vestit?
Té tant fred que li tremolen les dents.
És tan pallasso que fa riure de debò.
Quan plou es reguen els carrers.
Ho ha fet tan bé com tu.
No n’hi ha per tant!
M’agrades més quan estàs content.
És tan alt que podria jugar a bàsquet.
No sap quants anys té.
FINS AQUÍ LA FEINA D’AQUESTA SETMANA
MOLTES GRÀCIES!
No hay comentarios:
Publicar un comentario